Ситуація з пропозицією на ринку юридичних послуг

Сьогодні, серед юристів і їхніх клієнтів побутує думка, що пропозицій по юридичному захисту для господарюючих суб'єктів предостатньо. Виходячи з цього, ринок ніби як насичений і для потенційного клієнта є широкий вибір пропозицій юридичних послуг від різних юридичних компаній. Однак якщо подивитися дійсності в очі вибір у клієнта не такий вже багатий, як здається на перший погляд. Для початку варто врахувати, що ринок, на якому працює найбільша кількість різних юридичних фірм, орієнтований, в основному, на надання юридичних послуг для середніх і великих компаній. При цьому звернення за юридичною допомогою від дрібних компаній є більш рідкісним, скоріше навіть епізодичним.

На сьогоднішній день, юридичних компаній з одним-двома співробітниками або одноосібно практикуючих юристів ставати все менше. Зрозуміло, вони є на ринку і поки їх досить багато, але останнім часом кількість таких операторів значно зменшилася. Дані тенденції самі фахівці з юридичних послуг пов'язують з тим, що українське законодавство розвивається і змінюється такими швидкими темпами, що простежити за всіма доповненнями і своєчасно правильно на них реагувати поодинці або невеликим колективом дуже складно і, можна сказати, практично неможливо. Ті часи, коли маючи відповідні знання по кількох десятках законів можна було братися за вирішення багатьох, різних за складністю завдань давно пройшли. Документації з юридичних питань зараз так багато, що юристи змушені або вести свою діяльність у конкурентному сегменті права, або залишатися універсалами, але при цьому, природно бути «поверхневими».

Така ситуація супроводжувала того, що з надання юридичних послуг для клієнтів компанії почали збирати для себе команду з не менш ніж 10-15 юристів-практиків. Такий склад міг би забезпечувати можливість надавати кваліфіковані юридичні послуги з широкого кола питань. Відповідно, це відбилося на тому, що на ринку більше 80% юридичних компаній містять штат фахівців, що складаються з не менш ніж 10 професійних юристів.

Але, звичайно ж, юристи і адвокати, що працюють самі по собі, і зараз активно діють, пропонуючи свої послуги. Серед таких практиків найбільш поширені є дві категорії.

Перша - це «домашній лікар». У цій категорії фахівці здійснюють консультації для однієї або декількох компаній з правових та податкових питань за помірну не високу оплату. Якщо потрібно, такі фахівці представляють інтереси своїх клієнтів в органах і судах. Але є і певні недоліки. Зокрема такими юристи не бере на себе виконання всіх стоять перед компанією завдань і надання усього спектру юридичних послуг. Вони не готові вирішувати складні питання, для яких необхідно проведення глибокого аналізу і відповідний багаж знань і досвіду. Для клієнтів таких юристів, часто виникає необхідність звертатися за допомогою в інші компанії до інших фахівців.

Друга категорія юристів-одинаків це «експерт з комунікацій». Такі юристи часто спеціалізуються на розгляді в складних конфліктних ситуаціях компанії-клієнта з державними та іншими органами.

Варто відзначити, що в цілому розвиток ринку юридичних послуг за останні роки відбувається дуже швидкими темпами. Природно, зростання попиту веде і до зростання пропозиції на цьому ринку. Тому, потенційному споживачеві юридичних послуг варто порекомендувати при виборі юридичної компанії спочатку визначити для себе коло тих підприємств, які спеціалізуються саме на вирішенні що стоїть перед юридичних питанням і завдань. Точніше кажучи, мистецтво споживача юридичних послуг полягає в тому, що потрібно правильно й адекватно оцінити важливість і рівень складності існуючої проблеми або завдання, після чого зіставити її з планованим бюджетом на її рішення і тільки потім перейти до вибору юридичного консультанта необхідного рівня.

© 2008-2016 Cлав-Консалтинг.

Створення сайту - Twid

Корисні посилання
 
м. Київ, пр-кт Голосіївский, 132 (пр-кт 40 ліття Жовтня), 14 поверх, оф. 35
(093) 286-01-47
(044) 229-79-10