Як стратегія змінює ринок: Частина 2

Використання концепції блакитного океану

 

30 років тому про такий шалений успіх Дубаї ніхто б і не здогадався. Цегляні будівлі були чимось аномальним для цього «пустельного» міста. Вільних робочих місць практично не було, а медичне обслуговування було практично нерозвинене. Люди жили в бараках, покритих пальмовим листям і пасли вівці.

 

Однак стратегічні рішення лідерів Еміратів дозволили Дубаї подолати нездоланні структурні проблеми. Місту вдалося стати острівцем стабільності в регіоні постійних політичних змін. Лише 5% доходів Дубаї забезпечує нафта і природний газ, 10 років тому цей показник становив 30%. До того ж Дубай - мабуть, єдине арабське місто, досягло стабільної інтеграції у світові економічні процеси, а також перетворилося на потужний туристичний і бізнес-центр. Саме реконструкційних підхід, використання стратегії блакитного океану і всіх трьох стратегічних пропозицій, а не вибір між диференціацією та низькими витратами, дозволив Дубаї досягти шаленого зростання, за яким можна спостерігати вже 20 років.

 

Ціннісне пропозицію Дубаї допомогла залучити іноземних інвесторів, гроші яких забезпечили економічний розвиток міста. Його пропозиція прибутку допомогла уряду отримати значні фінансові ресурси від інвесторів. Пропозиція Дубаї для людей мотивувала мешканців міста та іноземних експатріантів брати активну участь в реалізації стратегії регіону.

 

Саме реконструкційних підхід, використання стратегії блакитного океану і всіх трьох стратегічних пропозицій, а не вибір між диференціацією та низькими витратами, дозволив Дубаї досягти шаленого зростання, за яким можна спостерігати вже 20 років.

 

Пропозиція цінності. У центрі успіху Дубаї була унікальна, порівняно з іншими містами, ціннісна пропозиція для іноземних інвесторів. Пропозиція цінності починається з декількох вільних зон з ідеальними умовами для інвесторів. Для диференціації уряд дозволив 100% іноземну власність і вільну репатріацію капіталу і прибутку. Щоб знизити витрати іноземних інвесторів, були скасовані будь-які імпортні чи реекспортні зобов'язання.

 

Корпоративний податок протягом перших 15-50 років діяльності є нульовим і така ставка може бути подовжена. Ще один фактор зниження витрат інвесторів - спрощена система реєстрації компанії. Отримання ліцензії на діяльність займає 30 хвилин. Вся документація є англомовною, а правова система грунтується на Британському праві. Дубай також пропонує аеропорт і порти світового масштабу, щоб зробити логістичні аспекти ведення бізнесу більш ефективними.

 

Таким чином Дубаї забезпечило «пакет» для іноземних інвесторів, який спрямований і на диференціацію, і на зниження витрат. Саме ця комбінація дозволила місту зростати шаленими темпами. Порівняємо ціннісну пропозицію Дубаї з тим, що пропонує іноземним інвесторам комерційний центр Китаю - Шанхай (рис.1).


 

Рис. 1. Порівняння ціннісного пропозиції Дубаї і Шанхаю

 

 

Шанхай нав'язав інвесторам складну і незрозумілу систему права і зобов'язав компанії, що виходять на місцевий ринок орієнтуватися в китайських нормах, традиціях, цінностях і політиках. Незважаючи на те, що Шанхай - один з найбільших економічних центрів у світі з шаленими темпами розвитку, Дубаї вдалося його перевершити за багатьма параметрами.

 

Пропозиція прибутку. Як Дубаї генерує доходи для покриття урядових витрат, особливо з урахуванням того, що корпоративним податком і податком з фізичних осіб було вирішено нехтувати? Вихід із ситуації був знайдений завдяки диверсифікованим джерелам генерування доходу, а також скороченню структури витрат. Несхоже до інших арабських центрів, управління Дубаї відбувалося як управління великою бізнес-корпорацією. Шейх міста любив повторювати: «Що добре для бізнесу, то добре для Дубая». Замість того, щоб розвивати і шукати потенційні канали надходжень, такі як податки, які відштовхнуть іноземних інвесторів, уряд прийняв рішення інвестувати в інфраструктуру, яка супроводжуватиме діяльність інвесторів - порти, транспорт, туризм, авіація, розвиток нерухомості, експортне стимулювання, телекомунікації. Ці інвестиції дозволили уряду отримувати дохід від його унікальної, низько витратної ціннісної пропозиції.

 

Один із прикладів - DP World, 80% якої володіє уряд Дубаї. DP World координує порт Jebel Ali та офісний комплекс, в якому розміщено близько 6 тисяч компаній. Ще один приклад - компанія Nakheel (100% власність міста), один з найбільших у світі девелоперів нерухомості. Nakheel розвивав половину всіх проектів житлових будівель в Еміратах за останні 10 років. Місто ж отримувало прибуток від жителів цих будинків. Аналогічно і з компанією Emirates Airlines, що належить уряду і забезпечує значні грошові надходження від пасажирських і вантажних перевезень. Обслуговуючи потреби іноземних інвесторів, компанії державної форми власності навчилися будувати процеси таким чином, щоб генерували більші доходи, ніж від податків. Компанія DP World, наприклад, зараз координує більше 50 портів в 31 країні. Як результат - стабільне зростання доходів для уряду і висока міжнародна репутація якості.

 

Обслуговуючи потреби іноземних інвесторів, компанії державної форми власності навчилися будувати процеси таким чином, щоб генерували більші доходи, ніж від податків.

 

Пропозиція прибутку Дубаї не просто диференційована: економічний розвиток і прибутковість уряду викликана також постійним прагненням знизити витрати. У Дубаї експатріанти завжди залишаються експатріанти: 80% населення - іноземці. Завдяки забороні отримати громадянство, уряд звів свої соціальні зобов'язання до мінімуму. Більше того, прийнявши рішення стати частиною Об'єднаних Арабських Еміратів, Дубаї не вимагає утримувати власну армію, дипломатичні корпуси та казначейства. Всі ці фактори забезпечують прибуткову пропозицію, яка руйнує існуючу альтернативу цінність-витрати (рис. 2).

 

 


Рис. 2. Порівняння дохідної пропозиції Дубаї та інших арабських економік

 

Пропозиція для людей. Дубай став космополітичним містом з населенням понад 1 млн. чоловік з 100 країн світу. З такою великою кількістю національностей, у кожної з яких свої звичаї, як місту вдалося зберегти власні арабські традиції та виховати соціальну толерантність у жителів? І не менш цікаве питання - як уряду вдається залучати таланти з усього світу для реалізації власної стратегії? Відповідь - створюючи пропозицію для людей для обох категорій - тих, що забезпечують диференціацію, і тих, хто працює на зменшення витрат. Пропозиція для людей охоплює економічні та емоційні фактори, оскільки саме вони можуть або принести цінність для людей, або створити додаткові умови для їхнього заробітку.

 

Спочатку подивимося на пропозицію для людей, що стосується жителів Дубаї. У них є доступ до щедрої системи соціального захисту та урядова гарантія працевлаштування.

 

Пропозиція для людей охоплює економічні та емоційні фактори, оскільки саме вони можуть або принести цінність для людей, або створити додаткові умови для їхнього заробітку.

 

Вони отримують суттєву фінансову допомогу від уряду: медичне забезпечення, допомогу вагітним жінкам та по догляду за дітьми, безкоштовну освіту, допомогу безробітним і багато інших вигод, які підвищують якість життя жителів Дубаї.

 

Одночасно з цим уряд вживає заходів для збереження місцевої культури та багатства, зокрема завдяки проведенню віртуальних меж між місцевим населенням та іноземцями.

 

Місцеві жителі отримують від уряду безкоштовні ділянки землі, а також безвідсоткові кредити для будівництва на цих ділянках. Їхні діти відвідують найближчу арабську школу, яка забезпечує не тільки сучасна освіта, а й традиційні ісламські вчення. Тут арабські цінності та культурні норми займають визначальну роль. Також завдяки невеликій кількості місцевого населення та високим доходам від бізнес-інвестицій, уряд підтримує багато (рис. 3).

 

 


Рис. 3. Пропозиція для людей Дубаї

 

Пропозиція для людей Дубаї для експатріантів також вражає. Нульовий податок на дохід робить їх і так щедрий дохід ще більш привабливим. Житло також порівняно дешевим - нещодавні дослідження показали, що нерухомість класу преміум в Дубаї коштує на 20-30% дешевше, ніж в інших світових комерційних центрах. Дубаї диференціює себе від країн, як Китай чи Індія, надаючи іноземцям право власності на активи. Як тільки такі умови стали залучати іноземців, мультинаціональне середу почала стрімко зростати; практично кожен може знайти в Дубаї частинку свого будинку - французькі вина, індійські сарі, японські суші. Якщо коротко, то пропозиція для людей Дубаї пропонує іноземним талантам багатий та унікальний досвід за невисокою ціною.

 

Пропозиція для людей міста Дубай пропонує іноземним талантам багатий та унікальний досвід за невисокою ціною.

 

Як показує приклад Дубаї, використання всіх трьох стратегічних пропозицій, створює небачену синергію. Завдяки поєднанню ціннісної пропозиції в області диференціації та низьких витрат, Дубай привернув іноземний бізнес, обслуговуючи який, вдалося знайти нові ефективні шляхи збільшення доходу. І тому, що ціннісна пропозиція і пропозиція для людей міста привернула таку кількість іноземців, Дубаї вдалося створити міжнаціональне середовище, яке приваблює туристів і бажаючих переїхати в Емірати. Ну а пропозиція прибутку дозволила місту зменшити накладні витрати і використовувати бізнес-доходи для реінвестицій та створення нових умов, ще більш привабливих для іноземних інвесторів і сприятливого клімату для представників інших національностей. Унікальний клімат, якому можуть позаздрити багато інших країн.


 

© 2008-2016 Cлав-Консалтинг.

Створення сайту - Twid

Корисні посилання
 
м. Київ, пр-кт Голосіївский, 132 (пр-кт 40 ліття Жовтня), 14 поверх, оф. 35
(093) 286-01-47
(044) 229-79-10