Бізнес-моделі та планування бізнесу

В умовах сформованої економічної нестабільності на ринку для компаній саме час перевірити ефективність своєї стратегії розвитку. Саме в цей період можна побачити, як сильна бізнес-модель виправдовує себе, з надлишком повертаючи вкладені кошти, а слабка бізнес-модель - веде компанію на дно.

Якщо ви бачите, що маєте потребу в розробці нової стратегії або проведенні перепланування вашого бізнесу, вам необхідно переглянути і бізнес-модель, в якій ви працюєте. Бізнес-модель компанії повинна бути оптимальною та ефективною для її роботи. Якщо відносно вашої моделі бізнесу це не так, то необхідно оперативне та якісне її зміну.

Переформування бізнес-моделі та структури функціональних підрозділів компанії в першу чергу залежить від керівника. ТОП-менеджери повинні визначити для себе вирішення питання: як найпростіше можна отримати прибуток у своєму ринковому сегменті? Відповідаючи на це питання, потрібно визначити фактори створення цінності для компанії. При цьому в зазначених факторах необхідна гранична ясність, а також гранична чесність з боку керівництва, коли йде мова про прогалини, що існують в цих показниках. Варто відзначити, що при визначенні, на яких рівнях виконується формування цінності, велике значення має створення міцної і прибутковою моделі бізнесу за допомогою бізнес-планування та бізнес-моделювання.

Дешева цінність

Розглянемо все на прикладі. Успішна бізнес-модель компанії Southwest Airlines дозволяла компанії отримувати операційний прибуток, яка постійно була вище прибутку інших авіаліній в п'ять разів. При цьому компанія працювала на тому ж ринку, проводила польоти на таких же літаках, пропонувала не дорогі квитки, але їх формула успішності все одно була краще в п'ять разів. Нам пощастило вивчити діяльність авіаліній EasyJet і поспілкуватися з їх геніальним керівником. Головний офіс цієї компанії розміщений поблизу с залізницею, яка веде до аеропорту в передмісті Лондона. Цей факт повністю відображає ту бізнес-модель, в якій працює компанія. Причина все в тому, що у лідера підприємства є своє чітке бачення шести категорій формування цінності і він зробив все, щоб у компанії все відповідало цієї моделі. Одним із ключових показників успіху бізнес-моделі та бізнес-плану, на думку керівника EasyJet, вляются спрощені бізнес-процеси. В авіакомпанії все було максимальним чином спрощено. Приміром, коли всі інші авіалінії використовували послуги великої кількості експертів, щоб збільшити свій дохід, одержуваний від продажу авіаквитків, в аналізованої компанії прийняли на півставки студента, у якого був старенький комп'ютер Dell і який працював прямо в своєму гуртожитку. У роботі EasyJet були створені і збережені міцні взаємозв'язки в рамках діючої бізнес-моделі. До компанії добре знали, як кожен з факторів залежить від іншого, і як можна отримати оптимальний результат.

 



Цей приклад послужив основою для існуючої на ринку бізнес-моделі, заснованої на поєднанні таких категорій як: ланцюжок цінності, збереження цінності і пропозиція цінності.



У цій моделі головний принцип був такий, що суть пропозиції цінностей полягає в тому, щоб запропонувати найкращий продукт на ринку. Сенс ланцюжка цінності полягав у тому, як розробити цінність за найнижчою ціною. При цьому суть збереження цінності полягала в тому, як убезпечити прибуток компанії від зниження через конкурентів або постачальників.

На завершення хочеться відзначити, що крім описаної вище моделі, компанії можуть вибирати для себе будь-який з різних варіантів моделювання, які існують на сьогоднішній день. Згідно обраної бізнес-моделі компанії можуть складати свої бізнес-плани, розробити стратегії і вести діяльність на ринку.

Бізнес-моделювання - це сучасний тренд, який поступово витісняють класичне стратегічне планування. Воно дає можливість компанії за короткий термін створити більш чіткий і ефективний стратегічний фокус і дозволяє швидко перебудуватися.

 

© 2008-2016 Cлав-Консалтинг.

Створення сайту - Twid

Корисні посилання
 
м. Київ, пр-кт Голосіївский, 132 (пр-кт 40 ліття Жовтня), 14 поверх, оф. 35
(093) 286-01-47
(044) 229-79-10